Kennis en het "ego"...

Het "topic" mag ik dit of dat doorgeven, aanleren...kwam reeds verschillende malen naar boven tijdens gesprekken met enkele leerlingen, al dan niet gevorderden.

Een eerste punt dat van belang is , is de plaats waar men zich bevindt...thuis, op school, bij iemand, ...kortom de vraag moet gesteld worden : "bevinden wij ons op het gebied van de I.S.D.S.". We bedoelen hier : is het in het belang van het curriculum van de I.S.D.S. dat er gepraat/getraind wordt of is dit volledig buiten de school...?
De aangesprokene mag niet verward worden met het curriculum van de school en het kennen en kunnen van de "lesgever in spe". De leerling kan best een vaste basis aangeleerd worden, zonder "extra (JKD)" invloeden van de lesgever.

Een tweede punt of vraag die men steeds moet stellen is..."Who are You" I am talking to (teaching)

Een derde punt of vraag is dus ook : "Who am I" who is teaching ?

Kortom, het is wel ok om te helpen bij het vinden van de goede training van het item van het I.S.D.S.curriculum, zolang men maar niet te veel gaat uitweiden en een "eigen visie van de feiten" gaat doorgeven, want dat is dan weer persoonlijk.

Een goede instelling is dan ook "een meerdere" aanspreken en zijn/haar raad vragen...ga niets uitvinden om toch maar te kunnen uitleggen....trap niet in die valstrik, het komt je niet ten goede...

Gerealiseerd met Drupal, een open source content management systeem